undervisningsforløb.

1. årgang Skab en leg til fællesskabet

2. årgang Hungry Higgs

3. årgang En familietur – i Rødovres natur

4.-9. årgang Design din egen lampe

6. årgang Grønne oaser på byens tage

6. årgang Hungry Higgs

7. årgang Dig – mig – en verden i Rødovre

8. årgang Produktion af podcast

9. årgang Formidling og faglig læsning

LEGO Challenge aktiviteter

Lego SPIKE

Planet X

TekTinderhøj.

Vidensjagten på tur
Indskoling

Hungry Higgs
Fag: Matematik
Kompetencer: Kommunikation, Ræssonement og tankegang.
Faser i designprocessen: Idegenerering og produktion.
Teknologier: Eleverne vælger selv

Skab en leg til fælleskabet
Fag: Dansk, idræt og understøttende undervisning
Kompetencer: kommunikation og samarbejde
Faser i designprocessen: idegenerering og afprøvning
Teknologier: analoge materialer og redskaber

En familietur i Rødovres natur
Fag: Dansk og matematik
Kompetencer: kommunikation og samarbejde
Faser i designprocessen: idegenerering og afprøvning
Teknologier: virtual reality
Mellemtrin

LEGO Spike
Fag: Matematik, programering
Kompetencer: Innovation, kreativitet, produktion, samarbejde og hjælpemidler
Faser i designprocessen: alle faser
Teknologier: LEGO Spike sæt og Spike Prime app

Design din egen lamp
Fag: Matematik, håndværk og design
Kompetencer: Innovation, kreativitet, produktion, samarbejde og hjælpemidler
Faser i designprocessen: alle faser
Teknologier: laserskæring

Grønne oaser på byens tage
Fag: Matematik, natur & teknologi, håndværk og design
Kompetencer: undersøgelse og modellering
Faser i designprocessen: Idégenerering og produktion
Teknologier: Minecraft Education

Hungry Higgs
Fag: Matematik
Kompetencer: Kommunikation, Ræssonement og tankegang.
Faser i designprocessen: Idegenerering og produktion.
Teknologier: Eleverne vælger selv
Udskoling

Produktion af podcast – 8.årgang
Fag: Dansk, Engelsk
Kompetencer: Formidling og analyse
Faser i designprocessen: Idegenerering og produktion
Teknologier: Lydstudiet, Audacity og/eller WeVideo

Dig – mig – en verden i Rødovre
Fag: Dansk, Teknologi & Innovation, kulturfag
Kompetencer: Kommer senere
Faser i designprocessen: kommer senere
Teknologier:Digitale produktionsværktøjer

LEGO Challenge
Fag: Matematik, natur & teknologi, håndværk og design
Kompetencer: undersøgelse og modellering
Faser i designprocessen: Idégenerering og produktion
Teknologier: Studio 2.0, LEGO

Formidling og faglig læsning – 9.årgang
Fag: Dansk
Kompetencer: formidling
Faser i designprocessen: undersøgelse og produktion
Teknologier: Lydstudiet, greenscreen og WeVideo