8. årgang - den innovative projektopgave

Afspil video
Dig - mig - en verden i rødovre forløb

Fag: Dansk, Teknologi & Innovation, kulturfag
Kompetencer:                           Samarbejde, problemløsning  og formidling                                               Faser i designprocessen:    Undersøgelse, idègenerering       Teknologier:                                                          Skærmbaserede digitale værktøjer

lidt om forløbet.

I den innovative projektopgave skal eleverne i løbet af en uge og i grupper arbejde med at løse et konkret problem for lokale virksomheder. 

Problemstillingerne tager alle udgangspunkt i FNs Verdensmål nummer 3: Sundhed og trivsel. 

Eleverne skal i grupper indsamle viden i felten og via nettet, finde en god løsning på det valgte problem, skabe en digital model af løsningen og lave en præsentation af deres viden ved brug af tekst, film og billeder.

Eleverne kommer til at have skarpt fokus på videnindsamling, innovation, at skabe en digital model og at lære at arbejde med forskellige medier til at formidle deres tanker, viden og løsninger. 

Rødovre Kommune samarbejder med gode lokale kommunale og private virksomheder, som stiller opgaverne til eleverne via små videoer og vi sørger for at have et godt undervisningsmateriale til at understøtte lærere og elever i løbet af projektugen. 

Alle materialer kan downloades i bunden af denne side.

Problemstillinger:

Se side 6 i forløbet nedenfor for oplæsning
målforugen

> bladr igennem elevhæftet

> bladr igennem lærervejledning

ressourcer til download