8. årgang - den innovative projektopgave
Fag: Dansk, Teknologi & Innovation, kulturfag
Kompetencer: Samarbejde, problemløsning og formidling Faser i designprocessen: Undersøgelse, idègenerering Teknologier: Skærmbaserede digitale værktøjer
lidt om forløbet.
I den innovative projektopgave skal eleverne i løbet af en uge og i grupper arbejde med at løse et konkret problem for lokale virksomheder.
Problemstillingerne tager alle udgangspunkt i FNs Verdensmål nummer 3: Sundhed og trivsel.
Eleverne skal i grupper indsamle viden i felten og via nettet, finde en god løsning på det valgte problem, skabe en digital model af løsningen og lave en præsentation af deres viden ved brug af tekst, film og billeder.
Eleverne kommer til at have skarpt fokus på videnindsamling, innovation, at skabe en digital model og at lære at arbejde med forskellige medier til at formidle deres tanker, viden og løsninger.
Rødovre Kommune samarbejder med gode lokale kommunale og private virksomheder, som stiller opgaverne til eleverne via små videoer og vi sørger for at have et godt undervisningsmateriale til at understøtte lærere og elever i løbet af projektugen.
Alle materialer kan downloades i bunden af denne side.
Problemstillinger:
- Hvordan kan man lave attraktive byrum?: : www.kortlink.dk/2aqza
- Øg trivsel, velvære og sundhed i Rødovre Centrum: http://www.kortlink.dk/2aqzd
- Få flere unge til at dyrke idræt i Rødovre: http://www.kortlink.dk/2aqze
- Få flere til at vælge cyklen i Rødovre: http://www.kortlink.dk/2aqz9
- Hjælp Headspace med at hjælpe ensomme unge: http://www.kortlink.dk/2aqzc
> bladr igennem elevhæftet
> bladr igennem lærervejledning
ressourcer til download
> Hent: Elevhæfte til > Dig – mig – en verden i Rødovre PDF (11 mb)
> Online version af elevhæfte, åbner i paperturn.com
> Hent: Lærervejledning til > Dig – mig – en verden i Rødovre PDF (357 kb)
> Online version af Lærervejledning, åbner i paperturn.com
> Hent Elevmål for for forløbet/ugen PDF (23 kb)
> Hent den samlede video oversigt PDF (138 kb)
> Hent “Guide til oprettelse af klasseteams” PDF (721 kb)
> Hent “Tjekliste til oprettelse af Teams” PDF (71 kb)
> Hent “Vurderingsskema til fremlæggelse og evaluering (WORD)
> Hent “Skema til udvælgelse af bedste produktioner” (WORD)