oversigt.
fag:
Tværfagligt
kompetencer:
Samarbejde, kommunikation. bevægelse, leg og tal
faser i designproces:
Undersøgelse og produktion
teknologi:
Beebots / Bluebots
lidt om forløbet.
Eleverne skal samarbejde om at programmere Beebotten sikkert gennem en række baner: Fra betonen til blomstermarken, gennem den grønne eng til bladbunken og til sidst bygger de selv en bane, og koder Beebotten sikkert gennem denne bane.
Men før eleverne skal kode BeeBotten sikkert gennem de forskellige baner, skal de undersøge programmering, og hvordan en robot kan aflæse en kode. Det foregår ved, at eleverne i makkerpar skiftes til at lege henholdsvis programmør og robot, hvor programmøren skal producere og kommunikere en kode til robotten, som robotten skal læse og følge.
bladr igennem Beebottens forunderlige rejser nedenfor.
ressourcer til download
Alle elementer til forløbet kan downloades nedenfor enten som Powerpoint eller PDF.
> Hent Fællesfaglige forløb 0.årgang – Beebottens forunderlige rejse med lærervejledning som PDF (2 mb) – åbner i nyt vindue
> Hent Fællesfaglige forløb 0.årgang – Beebottens forunderlige rejse uden lærervejledning som PDF (2 mb) – åbner i nyt vindue
> Hent pile til forløbet som pdf, print og klip (50 kb)
> Hent labyrint bane PDF (341 kb) – åbner i nyt vindue