oversigt.
fag:
matematik
kompetencer:
kommunikation og samarbejde
faser i designproces:
idegenerering og afprøvning
teknologi:
analoge materialer
5. - 9. årgang - matematikkens dag 2020.
her kan du bladre igennem forløbet
info om forløbet.
Hvordan kan du arbejde struktureret med idegenerering?
Det gives der et eksempel på i de to forløb. Der er et forløb, som anbefales til 0.-4. årgang og et forløb, vi anbefaler til 5.-9. årgang.
Til hver af de to forløb anvendes der billedkort, som hjælper eleverne med rammesætning, strukturering og ideudvikling. Der er selvfølgelig mulighed for selv at tilpasse til egne elever ved f.eks. at skifte de kort ud som anvendes til de to idegenereringsprocesser.
Valget af årgange er selvfølgelig også vejledende.
Er der spørgsmål til de to forløb kan man rette henvendelse til Nina Blaabjerg på nina1563@rkskole.dk
ressourcer til download
Alle elementer til forløbet kan downloades nedenfor enten som PDF eller Powerpoint.
> Hent forløb Opfind en ny sport eller et nyt spil til mellemtrin og udskoling som PDF (726kb) – åbner i nyt vindue
> Hent forløb Opfind en ny sport eller et nyt spil til mellemtrin og udskoling som Powerpoint (1.2 mb) – åbner i nyt vindue
> Hent Bullseye-målskive til The what if game som PDF (1,1 mb) – åbner i nyt vindue
> Hent The what if game kort som PDF (1,1 mb) – åbner i nyt vindue