oversigt.
fag:
Natur/Teknologi, Teknologi & Innovation
kompetencer:
Samarbejde
faser i designproces:
Undersøgelse og produktion
teknologi:
3D – Print
lidt om forløbet.
Den første dag af forløbet foregår på egen skole med deltagelse af klassens N/T lærer, skolens T&I lærer og en formidler fra Cirkus Naturligvis.
På følgende link kan materialet fra Københavns Universitet ses:
> klik her for at gå til Superkræfter hos Københavns Universitet, åbner i nyt vindue
Anden dag foregår på TekX. Eleverne undersøger gennem forskellige aktiviteter insekters egenskaber og vilde kræfter. Aktiviteterne er delt op i 4 forskellige stationer, hvor eleverne spiller brætspil, bruger deres egen krop til at undersøge og modellere hvad insekter er i stand til. Desuden skal eleverne bygge muskler, vinger og myrekæber og ikke mindst studere levende insekter, som kakerlakker og myrer.
Eleverne arbejder to og to eller i større grupper det meste af tiden.
læringsmål
Eleverne får direkte adgang til levende insekter og mulighed for at koble modeller og aktiviteter til levende eksemplarer, nærstudier med mikroskop og lup, samt adfærdsstudie af sociale insekter. Innovation og entreprenørskab.
bladr igennem superkræfter forløbet nedenfor.
ressourcer til download
Alle elementer til forløbet kan downloades nedenfor enten som Powerpoint eller PDF.
Materialerne til dag 2 findes på TekX – bla. målskive, post-it’s og alle protyping materialer mv.
Nb. materialet fra underviserworkshoppen kan nu også downloades.
> Hent Fællesfaglige forløb 4.årgang – Superkræfter som PPTX (14 mb)
> Hent Fællesfaglige forløb 4.årgang – Superkræfter som PDF (3 mb) – åbner i nyt vindue
> Hent materialet fra underviserworkshoppen som PPTX (8 mb)
> Hent materialet fra underviserworkshoppen som PDF (2 mb) – åbner i nyt vindue
> Hent bilag målskiven – åbner i nyt vindue
> Hent bilag kort – åbner i nyt vindue
> Link til Superkræfter side hos Københavns Universitet (videoer mm) – åbner i nyt vindue