Eksempel side 1 fra Superkræfter forløbet, se pdf på siden for oplæsning

oversigt.

fag:

Natur/Teknologi, Teknologi & Innovation

kompetencer:

Samarbejde

faser i designproces:

Undersøgelse og produktion

teknologi:

3D – Print

lidt om forløbet.

Den første dag af forløbet foregår på egen skole med deltagelse af klassens N/T lærer, skolens T&I lærer og en formidler fra Cirkus Naturligvis. 

På følgende link kan materialet fra Københavns Universitet ses:

 > klik her for at gå til Superkræfter hos Københavns Universitet, åbner i nyt vindue

Anden dag foregår på TekX. Eleverne undersøger gennem forskellige aktiviteter insekters egenskaber og vilde kræfter. Aktiviteterne er delt op i 4 forskellige stationer, hvor eleverne spiller brætspil, bruger deres egen krop til at undersøge og modellere hvad insekter er i stand til. Desuden skal eleverne bygge muskler, vinger og myrekæber og ikke mindst studere levende insekter, som kakerlakker og myrer.

Eleverne arbejder to og to eller i større grupper det meste af tiden.

læringsmål

Eleverne får direkte adgang til levende insekter og mulighed for at koble modeller og aktiviteter til levende eksemplarer, nærstudier med mikroskop og lup, samt adfærdsstudie af sociale insekter. Innovation og entreprenørskab.

Eksempel side 2 fra Superkræfter forløbet, se pdf på siden for oplæsning
en side fra forløbet - vælg en af de tre steder

bladr igennem superkræfter forløbet nedenfor.

ressourcer til download