Åben Skole i Rødovre

I Rødovre har vi et fælleskommunalt Åben skole program, der sikrer fælles læringsoplevelser på tværs af skolerne.
Alle elever uanset klasse og skole oplever det samme høje niveau af læring og oplevelse i samarbejdet med udvalgte kulturinstitutioner, andre eksterne læringsmiljøer, virksomheder og organisationer m.fl. Med bidrag og input fra skolerne tilrettelægges og sammensættes programmet hvert år af en arbejdsgruppe bestående af medarbejderrepræsentanter fra skolerne, kommunens Åben skole- og udviklingskonsulent samt Børne- og ungekulturkonsulenten. Programmet består af relativt få udvalgte forløb på hver årgang, således at der også er tid og plads til individuelt arrangerede forløb.

Åben skole: 0. - 9. klasse

0. – 9. klasse: Bevægelsespakke – skoler og foreninger i samarbejde

I Bevægelsespakken findes tilbud fra Rødovre foreninger, målrettet hhv. indskoling, mellemtrin og udskoling. Størstedelen af tilbuddene er gratis og giver mulighed for fx at afprøve forskellige idræts- og sportsgrene i skoletiden. 
Hent Bevægelsespakken i .pdf herunder
Bevægelsespakken foreninger og skoler

Alle klassetrin i dansk, historie, samfundsfag og matematik: Skoletjenesten Københavns befæstning

Alle undervisningsforløb hos Skoletjenesten Københavns Befæstning er gratis for skoler i Rødovre Kommune – også forløbene på Frederiksberg Rådhus, ved Den Franske Skole og ved Kastrup Fortet.
Se alle forløb her: https://skoletjenesten.dk/koebenhavns-befaestning

Har du spørgsmål/kommentarer til Åben Skole programmet, kontakt:

  • Åben skole repræsentanten på din skole
  • Børne- og ungekulturkonsulent, Camilla Autzen, på 30769705 / cn18712@rk.dk
  • Åben Skole- og mediekonsulent, Brandon Lewis : cn25148@rk.dk
  • Åben skole repræsentanter: Nyager skole: Julie Lund Jørgensen, Valhøj skole: Mette Ursula Jørgensen, Tinderhøj skole: Pia Mikkelsen, Islev skole: Christoffer Toftegaard, Hendriksholm skole: Kimie Hartburg-Malkki, Rødovre skole: Pia Munch Hagen, Skovmoseskolen: Britt Breinhøj, Centret: Torfin Hentze-Eriksen.