Kom i gang med
Minecraft: Education edition.
Minecraft: Education
Er et for mange elever velkendt spil, med flere gode anvendelsesmuligheder i undervisningssammenhænge.
Vælg eksempelvis byggeudfordringen “Design et bogomslag” eller “Mønstre, gentagelse og bevægelse”, hvor eleverne arbejder med udgangspunkt i en faglig undervisningsopgave med tilhørende verden.
Du kan også vælge at oprette din egen verden og opgaver til eleverne. Når en verden er oprettet, gives eleverne adgang ved hjælp af en kode. Eleverne har også mulighed for at bygge i den samme verden og følge med i hinandens byggerier. I kan ved brug af chatten kommunikere med hinanden.
Alle elever i Rødovre Kommunes, har adgang via deres [Unilogin]@rkskole.dk konto når de logger på.

Link til download af program:
Hent design udfordringerne her på enten Dansk eller Engelsk
Eksempler fra undervisningen:
Overordnet formål
Eleverne arbejder med at skabe en verden, dele af en verden eller konkreter i en verden. De kan arbejde i en helt tom og uendelig verden eller i en verden skabt til at arbejde med konkreter i verdenen.
Indskoling
- Arbejde med at bygge forskellige figurer og figurer i forskellige størrelser.
- Skab illustrationer til en historie I læser.
- Byg dit eget værelse, design bagefter dit drømmeværelse.
Mellemtrin
- Brug bogomslags verdenen, og design et bogomslag til en boganmeldelse.
- Byg en by fra en bestemt tid i historien, fx en Western by.
- Mål og byg derefter klasselokalet, dit værelse eller dele af skolen i målestoksforhold.
Udskoling
- Brug tegneserie verdenen og byg en tegneserie.
- Byg dine egne mønster, gentagelser og symmetriske mønster.
- Design og byg en grøn by og fortæl om dine grønne løsninger.